Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kostkowie

• Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

„Wycieczka do historycznej stolicy Kaszub”.

Drukuj PDF
Dnia 04.06.2022r. wcześnie rano wyruszyliśmy z Kostkowa w kierunku Gdańska. Pierwszym punktem naszej wycieczki była Katedra Oliwska, którą zwiedzaliśmy z zachwytem. Poranny spacer alejkami Parku Oliwskiego był kolejnym punktem wycieczki, gdzie mogliśmy podziwiać ogrody w stylu angielskim, francuskim i japońskim. Zwiedziliśmy również Oliwską Palmiarnię.
Kolejnym punktem naszej wycieczki było miejsce narodzin Solidarności , czyli tereny Gdańskiej Stoczni, a dokładnie Muzeum Miasta Gdańsk, Główna Brama Stoczni, Sala BHP gdzie zostały podpisane Porozumienia Sierpniowe, taras widokowy, pomnik Trzech Krzyży.

Ruszamy dalej przejeżdżając koło stadionu Arena Gdańsk, tunelem pod Martwą Wisłą w kierunku Starego Miasta. Dalej pieszo spacerem wzdłuż Motławy, Żuraw Gdański, ulicą Mariacką do Bazyliki Mariackiej Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Gdańsku. Ulica Długa, Złota brama, Dwór Artusa, Neptun, Zielona brama i wyczekiwany czas na zakup pamiątek z wycieczki.
Po smacznym dwudaniowym obiedzie popłynęliśmy statkiem do portu Westerplatte, gdzie wyruszyliśmy pod Pomnik Obrońców Wybrzeża. Pani przewodnik opowiedziała historię tego miejsca i na koniec słowami „Nigdy więcej Wojny” wyruszyliśmy w stronę autokaru.

Ostatnim miejscem wycieczki była „Granica Kaszub”, a dokładnie przeprawa promowa w Świbnie z lewego brzegu na prawy brzeg Wisły - miejsca gdzie rozpoczęła się ewakuacja morska więźniów Obozu Koncentracyjnego Stutthof.
Pełni wrażeń wróciliśmy w godzinach wieczornych do Kostkowa, gdzie rodzice odebrali swoje pociechy po całym dniu rozłąki.