Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kostkowie

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Kolejny certyfikat dla Kostkowa

Drukuj PDF

Dnia 19 listopada 2010, w Auli Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, z rąk Przewodniczącej Polskiego Towarzystwa Dysleksji pani Renaty Czabaj oraz wiceprzewodniczącej pani prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz, jako koordynator programu, odebrałam certyfikat nadający Samorządowemu Zespołowi Szkół w Kostkowie   tytuł „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją”.

Tytuł ten to efekt   działań podejmowanych  w latach 2008-2010 w ramach  IV edycji programu „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją” realizowanego pod honorowym patronatem Pomorskiego Kuratora Oświaty.
W tym okresie w Zespole Szkół w Kostkowie m.in.:

  • Przebadano 94  sześciolatków Skalą Ryzyka Dysleksji  w celu „wyłapania” uczniów wymagających dodatkowej stymulacji funkcji percepcyjno-motorycznych;
  • Dla dzieci u których stwierdzono ryzyko dysleksji już od klasy I zorganizowano zajęcia korekcyjno-kompensacyjne ;
  • •W roku 2009 powstał gabinet terapii pedagogicznej, gdzie odbywają się zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, a także indywidualne zajęcia rewalidacyjne;
  • •Przeprowadzono szkolenia Rady Pedagogicznej poświęcone dysleksji;
  • •Nauczyciele pracujący z danym oddziałem zgodnie z zarządzeniem dyrekcji wspólnie wypracowywali program wsparcia dla uczniów z dysleksją rozwojową; bądź ryzykiem dysleksji, który przechowywany jest w dokumentacji szkoły;
  • •18 listopada 2009 przeprowadzono szkolenie  rodziców– nt. Co to jest dysleksja, jak jej przeciwdziałać, jak eliminować trudności w uczeniu;
  • •Na szkolnej stronie internetowej http://www.szskostkowo.pl w sekcji RODZICE umieszczono przydatne linki do stron poświęconych dysleksji;
  • •Dnia 20 maja 2009  przeprowadzono II Międzyszkolny Konkurs: „Ortograficzne Łamigłówki”;
  • •Zorganizowano Dni Świadomości Dysleksji,  pod hasłem „Nie sztuka nie mieć trudności, sztuka je pokonać” w ramach których realizowano zadania klasowe.
         Klasy młodsze  pochyliły się nad postacią H. CH. Andersena jako baśniopisarza z dysleksją oraz promowanych w jego książkach wartościach.  Klasy starsze zapoznawały się ze słynnymi postaciami z dysleksją, które uczą  jak radzić sobie z trudnościami.
         Wszyscy przygotowali  gazetki klasowe, wykonywali pracę plastyczne (ilustrację baśni lub karykatury postaci),  przygotowywali 3 minutowe scenki  poświęcone wylosowanej  baśni lub postaci.  dysleksja
         3  i 4 listopada 2009 r. odbyły się uroczystości podsumowujące te działania. Do grona jury dołączył zaproszony gość, honorowy obywatel Gniewina, pan Lesław Furmaga, który opowiedział  jak poradził sobie z trudnościami dyortograficznymi, dzięki  kolorowej ortografii.
          Opis tych uroczystości opisano w nr 1/2010 ogólnopolskiego biuletynu „DYSLEKSJA” oraz jako wzorcowy w module „Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi trudnościami w nauce”  internetowego szkolenia nauczycieli  „Akademii Bratka”  (www.akademiabratka.pl)
      Podjęty przez nas trud został doceniony przyznanym zaszczytnym tytułem „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją” który otrzymaliśmy jako jedna z 51 (na 117 przystępujących do programu) szkół  województwa pomorskiego.
    Jako szkolny koordynator programu dziękuję dyrekcji szkoły i wszystkim nauczycielom zaangażowanym w realizację powyższych zadań.

Alicja Niepomnik

Więcej zdjęć w naszej GALERII>>>