Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kostkowie

• Zmniejsz rozmiar czcionki

Pobyt uczniów w Świeradowie Zdrój

Drukuj PDF

Dnia 2 lutego 2020 r. O godzinie 6.00, pod opieką Pani Iwony Adrian i Marty Kwiatkowskiej ruszyliśmy na wymianę międzynarodową do Świeradowa- Zdroju . Po 11 godzinnej podróży dotarliśmy do szkoły w Świeradowie gdzie spotkaliśmy się z gospodarzami. Część z nas udała się do domów goszczących, część natomiast do Domu Wczasów Dziecięcych.

Dnia 3 lutego 2020 r. Wspólnie z uczniami szkół z Hiszpanii, Rumunii oraz szkoły goszczącej obejrzeliśmy szkołę w Świeradowie- Zdroju, gdzie zostaliśmy bardzo mile przyjęci. Po zwiedzeniu szkoły, obejrzeliśmy występ w języku angielskim przygotowany przez najmłodszych uczniów szkoły. Dzieci podarowały nam prezenty wykonane przez uczestników projektu. Nauczyliśmy się wielu tańców z rożnych regionów świata, a po wysiłku mogliśmy zjeść typowe polskie dania. Po posiłku udaliśmy się na spacer podczas, którego mieliśmy okazję zobaczyć Dom Zdrojowy, kościół, i podziwiać tamtejsze krajobrazy. Po powrocie do szkoły mieliśmy chwilę czasu na gry w ping-ponga, piłkarzyki, twistera, zjedzenie ciasta i rozmowę z kolegami z innych szkół. Następnie udaliśmy się na przedstawienie w wykonaniu uczestników projektu ze Świeradowa oraz wystawę makiet związanych z koleją i nieczynnym już dworcem kolejowym, który został przebudowany i teraz mieści się w nim dom kultury „stacja kultura”.

Dnia 4 lutego 2020 roku mieliśmy  okazję wziąć udział w warsztatach wyrobu świec, mydełek oraz magnesów na lodówkę. Następnie udaliśmy się do Czarciego Młyna gdzie po zwiedzaniu muzeum, własnoręcznie wykonaliśmy bułki i poznaliśmy produkty potrzebne do ich wyrobu (wszystko w języku angielskim). Następnie spędziliśmy wspólnie czas przy ognisku, obejrzeliśmy film na temat zanieczyszczeń na naszej planecie i mieliśmy okazję przejść szlakami Gór Izerskich dzięki okularom VR. Mogliśmy też oglądać przeróżne rzeczy pod mikroskopem i poznać gatunki motyli na ekranie parowym. Pod koniec dnia zdobyliśmy Szczyt Izerski i weszliśmy na wierzę widokową. Po powrocie, każdy z nas pojechał do swojej rodziny goszczącej.
Dnia 5 lutego, z samego rana udaliśmy się złożyć kwiaty przy pomniku ofiar II Wojny Światowej, po obejściu cmentarza ofiar udaliśmy się do Zgorzelca jest to miasto przez które przebiega granica Polsko- Niemiecka. Zwiedziliśmy muzeum i podzielono nas na grupy, których zadaniem było odnalezienie miejsc z listy, i zrobienie sobie śmiesznego zdjęcia w danym miejscu. Dzięki pracy w grupach mogliśmy lepiej poznać uczniów z szkół zagranicznych, z którymi musieliśmy współpracować aby wykonać zadanie, musieliśmy przez cały czas posługiwać się językiem angielskim. Po zwiedzeniu miasta wspólnie zjedliśmy obiad.
Dnia 6 lutego, udaliśmy się do Nadleśnictwa w Świeradowie- Zdroju, gdzie chodząc po lesie dzięki tablicą poznaliśmy historię katastrofy ekologicznej z lat 80, zwierzęta żyjące w tamtejszych lasach i konstelacje gwiazd na czarnym Izerskim niebie. Po spacerze, w budynku nadleśnictwa czekała na nas herbata i ciasto. Mogliśmy zrobić sobie podkładkę pod kubek, wypalając różne kształty na drewnianych deseczkach. Kiedy już  nabraliśmy sił, pojechaliśmy gondolami na stok. Po obiedzie nadszedł czas na  długo wyczekiwane wyjście na narty. Każda 6 osobowa grupa miała swojego instruktora, który stopniowo przygotowywał nas do samodzielnego zjeżdżania, okazało się że idzie nam całkiem nieźle więc spędziliśmy tam świetne 3 godziny, nie brakowało nam także zabaw w śniegu. Ostatni wieczór spędziliśmy w szkole na dyskotece.
Dnia 7 lutego nadszedł czas pożegnania, w szkole oficjalnie pożegnały nas Panie nauczycielki ze Świeradowa Zdroju. Otrzymaliśmy certyfikaty, wspólnie zjedliśmy obiad i nadszedł czas pożegnania się z nowymi znajomymi. Po pożegnaniu, wyruszyliśmy kupić pamiątki i zjeść ostatnią wspólną kolację w Świeradowie Zdroju. Już o 20.00 byliśmy w Jeleniej Górze, z której pojechaliśmy prosto do domu.