Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kostkowie

• Zmniejsz rozmiar czcionki

Wycieczka do Zakopanego

Drukuj PDF
 W dniach 3 czerwca do 7 czerwca 43 uczniów z klas VIa, VIIa, VIIb i VIIIB spędzało czas w Zakopanym i okolicach. Zapraszamy do krótkiej relacji.

Dzień 1: Zwiedzamy Zakopane:

3 czerwca zwiedzaliśmy Zakopane z przewodnikami. Podzieliliśmy się na 2 grupy. Przewodnik jednej z grup był spokojny, małomówny, natomiast drugiej bardzo oryginalny, nie pozwalający się nudzić. Już na starcie zmęczył swoją grupę wdrapując się na Antałówkę, a że było dość gorąco, był to nie lada wyczyn. Obie grupy odwiedziły skocznie narciarską Wielką Krokiew, gdzie wjechały kolejką linową-krzesełkową na szczyt. Stąd można było podziwiać piękne widoki. Spacer po Zakopanym był dość długi. Odwiedziliśmy Centrum Olimpijskie, pomnik Chałubińskiego, pomnik Koziołka Matałka, stary kościół i Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku.

Na koniec wjechaliśmy kolejką linowo-terenową na Gubałówkę. Tam chętni mogli skorzystać z dostępnych atrakcji np. zjazdu grawitacyjnego. Po powrocie do schroniska i krótkim odpoczynku zjedliśmy obiad, a wieczorem poszliśmy na spacer na Krupówki.

POKAZ ZDJĘĆ

Dzień 2: Droga na Morskie Oko:

Dnia 4 czerwca udaliśmy się na wycieczkę do Morskiego Oka. Zaczęliśmy od Palenicy Białczańskiej potem udaliśmy się do wodospadu Wodogrzmoty Mickiewicza. Podczas długiej 3 godzinnej wędrówki z przewodnikiem spotkaliśmy się z przyrodą. Na jednym z przystanków czekał na nas młody jelonek.

Po 9 kilometrowej wędrówce w końcu dotarliśmy do schroniska w Morskim Oku. Przepiękne widoki zrekompensowały nam trud wędrówki. W schronisku odpoczęliśmy i zjedliśmy obiad. Po zjedzonym posiłku udaliśmy się z powrotem do Polanicy. Powrót minął nam szybciej niż sądziliśmy.

Dzień 3:  Kasprowy Wierch:

5 czerwca nasza grupa wyruszyła o 8.45 do stacji dolnej kolejki na Kasprowy Wierch. Po długiej wędrówce  dotarliśmy do Kuźnic, gdzie spotkaliśmy się z przewodnikiem. Pan przewodnik opowiedział nam różne historie związane z Tatrami. Gdy wjechaliśmy na Kasprowy Wierch zobaczyliśmy tam leżący na ścieżkach śnieg. Wybraliśmy się na pobliski szczy Beskid i tak przekroczyliśmy nie tylko wysokość 2000 m. n p m, ale i też granicę Polsko-Słowacką. Szliśmy ostrożnie bo szlak był kamienisty i ośnieżony. Widoki były wspaniałe. Wróciliśmy kolejką linową do Kuźnic. Mieliśmy czas na zakupy. Gdy wróciliśmy do naszego schroniska, zjedliśmy obiad, a następnie poszliśmy na Krupówki, gdzie mogliśmy kupić pamiątki.

Dzień 4: Dolina Kościeliska i Jaskinia Mroźna;

Dnia 6 czerwca wybraliśmy się całą grupą do Doliny Kościeliskiej. Droga, którą mieliśmy przejść z samego rana była ciężka, ale opłacało się ponieważ zobaczyliśmy przepiękne krajobrazy. Podejście do Jaskini Mroźnej  wyczerpało nasze wszystkie siły. Po krótkiej regeneracji czekały nas niesamowite wrażenia w środku jaskini.

Podczas kilku wielogodzinnych podróży wielu z nas nawiązało nowe znajomości.

Dzień 5: W Energylandii

To dzień na który uczestnicy wycieczki czekali z wytęsknieniem. Emocje były ogromne. Tak olbrzymi park rozrywki, oferując kilkadziesiąt atrakcji, nie pozwalał się nudzić cały dzień. Honor opiekunów broniła pani Ewa N., której nawet Hyperion, najwyższy i najszybszy coaster w Europie, był niestraszny.