Samorządowy Zespół Szkół w Kostkowie

• Zmniejsz rozmiar czcionki

Poznajemy Wejherowo

Drukuj PDF

Dnia 13 listopada klasa 1a wraz z wychowawczynią p. Izabelą Kiełtyką oraz p. Aleksandrą Hajdukiewicz wyruszyła poznawać Wejherowo. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Klasztoru o. Franciszkanów oraz Kościół Świętej Trójcy. Oglądaliśmy kaszubskie znaki muzyczne „porozrzucane” po mieście, a na wejherowskim deptaku zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie pod pomnikiem Jakuba Wejhera.

W jednej z bocznych uliczek przy rynku odkryliśmy Kaszubski mural, który zrobił na nas duże wrażenie. Głównym punktem naszej wycieczki była lekcja biblioteczna dotycząca „Tajemnic i legend Wejherowa”, które poprowadziły dla nas panie z Biblioteki Pedagogicznej w Wejherowie. Dowiedzieliśmy się jak powstało Wejherowo, kto je założył, a na koniec zrobiliśmy pamiątkowe rysunki. Potem byliśmy w restauracji na frytkach. Nasz wyjazd zakończyła wizyta w Filharmonii Kaszubskiej i obietnicą, że przyjedziemy tam do kina jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Bardzo dziękujemy i pozdrawiamy panią z wejherowskiej Biblioteki Pedagogicznej.