Samorządowy Zespół Szkół w Kostkowie

Wycieczka do Krakowa

Drukuj PDF
 03.06.18 (niedziela)
Z Kostkowa  wyruszyliśmy o 5:30, a do Krakowa dotarliśmy o 15:10. Następnie udaliśmy się na obiad. Po obiedzie pojechaliśmy do młodzieżowego schroniska, które będzie naszą bazą noclegową.

04.06.18 (poniedziałek)
O 7:00 zjedliśmy pożywne śniadanie, żeby mieć energię.
Ze schroniska wyruszyliśmy o godzinie 9:00. Na początku poszliśmy pod pomnik Adama Mickiewicza, żeby tam spotkać się z przewodniczkami.
Podzieliliśmy się na dwie grupy, każda po 20 osób.
Zwiedziliśmy:
  • Bazylikę Mariacką,
  • Sukiennie,
  • Collegium Maius,
  •  Wawel, a na nim Katedrę z Kaplicą Zygmuntowską, krypty królewskie, dzwon Zygmunta, dziedziniec zamkowy.  Oglądaliśmy też smoka wawelskiego. Następnie udaliśmy się na pyszny obiad. Po zjedzeniu posiłku wyruszyliśmy na Kazimierz, gdzie zwiedziliśmy synagogi oraz cmentarz żydowski.

Od 17:00 do 19:00 spędziliśmy czas na znakomitej zabawie w laserowym labiryncie.

05.06.18 (wtorek)
O 8:30 wyjechaliśmy ze schroniska do parku rozrywki Energylandia w Zatorze. Dotarliśmy tam o godzinie 10:00. Dostaliśmy od nauczycieli mapy, bilety i vouchery na jedzenie. Korzystaliśmy przede wszystkim z atrakcji strefy familijnej oraz ekstremalnej. Do godziny 18:00, czyli do zamknięcia Energylandii, wszyscy świetnie się bawili.

06.06.18 (środa)
O 8:15 wyruszyliśmy ze schroniska i pojechaliśmy do Wadowic. Zwiedziliśmy tam Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II. Później wybraliśmy się na znakomite kremówki, o których wspomniał Papież.
Następnie poszliśmy do Bazyliki Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny, gdzie modlił się Karol Wojtyła. Drugą część dnia spędziliśmy zwiedzając Kalwarię Zebrzydowską, czyli ,,polską Jerozolimę".
07.06.18 (czwartek)
O 8:10 wyruszyliśmy ze schroniska i wybraliśmy się na rejs po Wiśle.
Następnie rozdzieliliśmy sie na dwie grupy - jedna poszła do escape roomu, a druga wyruszyła na grę miejską. Potem zamieniliśmy się. Wszystkim udało się opuścić pokoje pełne zagadek, nikt też nie zgubił się podczas wędrówki po Krakowie z mapą i wskazówkami. Jednym słowem – sukces.

08.06.18 (piątek)
O 6:00 wyruszliśmy ze schroniska, aby pojechać do Wieliczki. Zwiedziliśmy tam nieczynną już kopalnię soli. Po powrocie do schronis
ka zabraliśmy swoje bagaże i pojechaliśmy na dworzec PKP. Podróż do Gdyni trwała ponad 8 godzin. Do Kostkowa dotarliśmy około 1:00 w nocy.