Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kostkowie

• Zmniejsz rozmiar czcionki

Wycieczka do Władysławowa

Drukuj PDF

W piątek 10 czerwca 2016 r., o godzinie 16.00, pod opieką naszych nauczycieli: pana Grzegorza Pukszty, pani Aleksandry Chojnackiej i pani Izabeli Kiełtyki, wyruszyliśmy na trzydniową wycieczkę do Władysławowa.

Kiedy przyjechaliśmy na miejsce mieliśmy czas, aby rozgościć się w swoich pokojach i rozpakować się. A zaraz po obiadokolacji odbyła się dyskoteka. Wszyscy z ochotą bawili się przy tanecznej muzyce.
Drugi dzień rozpoczęliśmy długim spacerem po plaży. Tam zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia i sprawdziliśmy, że woda jest jeszcze naprawdę bardzo zimna. Pogoda niestety nam początkowo nie dopisywała, więc nasi opiekunowie zaproponowali wycieczkę na Hel. Już sama podróż pociągiem była pierwszą atrakcją tego wyjazdu, tym bardziej, że niektórzy z nas odbyli ją po raz pierwszy w życiu.
Z pociągu przesiedliśmy się do trochę mniejszych pojazdów, do wózków elektrycznych, inaczej mówiąc do meleksów, które zawiozły nas pod Muzeum Obrony Wybrzeża.

Obejrzeliśmy tam m. in.:

• Obiekty baterii Schleswig-Holstein
  • Salę komandora Przybyszewskiego, patrona muzeum
  • Różnego rodzaju wystawy tematyczne
  • Interaktywną wystawę sprzętu łączności wojskowej
  • Odtworzone wnętrza mieszkalne bunkra
  • Elementy uzbrojenia: miny morskie, pływaki trałowe, magazyny amunicyjne i inne.
  • 9-cio kondygnacyjną wieżę dalmierza z pięknym widokiem na Cypel Helski.
  • Wystawę "Marynarka Wojenna we wrześniu 1939 roku"
  • Pomost widokowy na szczycie wieży
  • Odtworzone wnętrza pomieszczeń z czasów II wojny światowej
  • Muzeum Kolei Helskich

Po zwiedzeniu wszystkich atrakcji, przyszedł czas na przejażdżkę wojskową kolejką wąskotorową. To była prawdziwa przygoda!

Trzeci dzień naszego pobytu spędziliśmy na plaży. Wszyscy mogliśmy korzystać z pięknej pogody opalając się, bawiąc w piasku, grając w piłkę i mocząc nogi w wodzie.

Nadszedł jednak czas na powrót do domu, a nam szkoda było wracać, bo wycieczki są przecież takie przyjemne. Z niecierpliwością czekamy na następny wspólny wyjazd.