Samorządowy Zespół Szkół w Kostkowie

• Zmniejsz rozmiar czcionki

Wycieczka klasy 6b

Drukuj PDF

Dnia 02.10.2010 r. odbyła się wycieczka klasy 6 B do Pucka i Swarzewa, opiekunkami były pani Ewa Piotrowska i pani Elżbieta Dulko.

W Pucku zobaczyliśmy pomnik generała Józefa Hallera, który zaślubił Polskę z morzem, oraz pomnik Antoniego Abrahama, „króla” Kaszubów (dzięki niemu nasze Nadole po I wojnie światowej znalazło się w granicach Polski). Poszliśmy na molo, gdzie karmiliśmy ptaki. Następnie pojechaliśmy zwiedzać kościół św. Piotra i Pawła. Gdy ujrzeliśmy tę piękną świątynię, doszliśmy do wniosku, że została ona zbudowana w stylu gotyckim. Potem zwiedziliśmy Muzeum Ziemi Puckiej – oddział etnograficzny, mieszczący się w dawnym szpitalu, w którym widzieliśmy drewniane narzędzia, gliniane naczynia, tabakiery, kolorowe hafty oraz przyrządy wykorzystywane w medycynie ludowej.

6B

Pojechaliśmy też do Swarzewa, gdzie znajduje się sanktuarium maryjne. Podziwialiśmy neogotycki kościół z XIX w. – można tam zobaczyć cudowną figurkę Matki Boskiej – Królowej Polskiego Morza. Potem poszliśmy do kapliczki, która znajdowała się obok kościoła. W środku była mała studzienka - pani Ela Dulko wyjęła małe wiaderko, z którego uczniowie pili wodę i stwierdzili, że jest bardzo słodka. Później pojechaliśmy do Władysławowa na obiad. Kiedy już dojechaliśmy na miejsce, czekaliśmy dość długo na nasz posiłek. Gdy go dostaliśmy, to zjedliśmy go z apetytem. Po długim odpoczynku ruszyliśmy w drogę powrotną. W tym czasie dziewczyny robiły zdjęcia uczniom, kierowcy i opiekunkom.

Ta wycieczka podobała się każdemu z nas, z niechęcią wracaliśmy do domu. Wychodząc z autobusu wszyscy dziękowali sobie za miło spędzony czas podczas wycieczki. : )